Sekretariat: 91 48 41 559

Szkoła Podstawowa nr 47 w Szczecinie im. Kornela Makuszyńskiego

Koncepcja szkoły

KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 47 im. KORNELA MAKUSZYŃSKIEGO W SZCZECINIE na lata szkolne 2013 – 2017

 

Koncepcja pracy szkoły została opracowana w oparciu o:
      • Ustawę o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz.U. z 2004 r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
      • Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009r. nr 4, poz. 17)
      • Kartę Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2006r. nr 97, poz. 674 z późn. zm.)
      • Rozporządzenie MEN z 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (DZ.U.
        z 2009 r. nr 168 poz. 1324)
      • Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989 r.
      • Statut Szkoły Podstawowej nr 47 W Szczecinie
      • Program wychowawczy SP nr 47
      • Program profilaktyczny SP nr 47

 

MISJA SZKOŁY
“Myślenie poszerza przestrzeń wolności i otwiera horyzonty nadziei.” ks.Józef Tischner
WIZJA SZKOŁY

Wizją szkoły jest wykształcenie absolwenta potrafiącego podjąć bez problemów naukę
w gimnazjum. Orientującego się w podstawowych aspektach codziennego życia, świadomego najważniejszych norm etycznych, otwartego na świat i życzliwie nastawionego na innych. Takiego, który w stopniu umożliwiającym porozumiewanie opanował język obcy i rozumie zasady korzystania z wszystkich mediów. Istotna dla społeczności szkolnej jest współpraca
z rodzicami i lokalnym środowiskiem, a także promowanie szkoły na zewnątrz.

PRIORYTETY SZKOŁY
      • wychowanie przez sztukę i obcowanie z kulturą
      • rozwijanie uzdolnień matematycznych
      • solidna znajomość języka obcego (m.in. klasy „dwujęzyczne”)
      • kształtowanie szacunku dla przyrody
      • wdrażanie Oceniania Kształtującego
      • rozwój technologii informatycznej i jej zastosowanie
      • słuchanie głosu uczniów i rodziców w sprawie nauczania
      • tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się
      • przygotowanie uczniów do osiągania sukcesów w dalszym życiu
      • twórcze i krytyczne wdrażanie zmian
      • wdrażanie do zdrowego trybu życia w tym podejścia Slow Food do odżywiania
      • praca z uczniem zdolnym i prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
      • informacyjna funkcja oceny
      • podejmowanie wyzwań w nauczaniu i uczeniu się.
      • wychowanie patriotyczne i regionalne
      • edukacja europejska.

 

MODEL ABSOLWENTA
Nasz absolwent jest:
    • ciekawy świata i ludz
    • otwarty na ich potrzeby
    • tolerancyjny
    • asertywny
    • krytyczny wobec siebie
    • wrażliwy na krzywdę drugiego człowieka

Odczuwa potrzebę:
      • nabywania nowych umiejętności i stałego ich rozwijania,
      • pogłębiania wiedzy,
      • poznawania zdobyczy cywilizacyjnych,
      • rozumienia zjawisk, które go niepokoją lub interesują,
      • kontaktu z ciekawymi ludźmi.
Nie sprawia mu to większych trudności, bo:
    • sprawnie posługuje się językiem ojczystym,
    • ma solidne podstawy do dalszej nauki języka angielskiego i niemieckiego,
    • potrafi obsługiwać programy komputerowe,
    • wie, gdzie szukać potrzebnych informacji – umiejętnie korzysta z biblioteki i internetu,
    • samodzielnie rozwiązuje wiele problemów dydaktycznych.
Nasz absolwent jest kulturalny i ma szerokie zainteresowania:
  • chodzi do kina, teatru, muzeów i na koncerty,
  • uczestniczy w imprezach turystyczno – krajoznawczych,
  • potrafi się zachować odpowiednio do sytuacji,
  • Przestrzega ogólnie przyjętych norm obyczajowych.
KONCEPCJA ROZWOJU SZKOŁY W POSZCZEGÓLNYCH OBSZARACH
  • Zarządzanie i organizacja
    • Wymiana komputerów w pracowni komputerowej, aktualizowanie oprogramowania
    • Doposażenie sal lekcyjnych w tablice interaktywne i rzutniki oraz instalacja internetu bezprzewodowego
    • Bieżąca aktualizacja strony internetowej
    • Wprowadzenie dziennika elektronicznego
    • Wymiana wyposażenia sal lekcyjnych (szafy, ławki, krzesła)
    • Zorganizowanie na płycie boiska miejsca zabaw dla uczniów klas 0-3 (rozrysowanie gier na płycie boiska)
    • Współpraca z klubem Bushido – Morus
    • Cykliczne wyjścia uczniów do Teatru Lalek Pleciuga, Kina Pionier, Muzeum Narodowego, Zamku Książek Pomorskich, Filharmonii Szczecińskiej
    • Ścisła współpraca z Radą Rodziców i Radą Osiedla
    • Współpraca z instytucjami  działającymi w środowisku lokalnym
    • Organizacja nadzoru pedagogicznego i ewaluacji wewnętrznej
    • Współpraca ze Związkiem Ukraińców w Polsce
    • Zapewnienie uczniom bogatej ofert zajęć pozalekcyjnych
  • Wychowanie i opieka
    • Diagnoza sytuacji i potrzeb wychowawczych
    • Organizacja i udzielanie pomocy pedagogicznej i psychologicznej uczniom i rodzicom
    • Opieka nad dziećmi zaopiniowanymi przez  PPP
    • Diagnoza i monitoring realizacji obowiązku szkolnego
    • Organizacja opieki w czasie wolnym (świetlica, koła zainteresowań, zajęcia sportowe, rajdy)
    • Udział dzieci w konkursach
    • Realizacja działań wynikających z programu wychowawczego  i programu profilaktyki szkoły
    • Realizacja programu „Bezpieczna Szkoła”
    • Współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami i organizacjami
  • Kształcenie
    • Umożliwienie uczniom wszechstronnego rozwoju poprzez dostosowanie programów nauczania do możliwości i potrzeb uczniów. Stosowanie różnorodnych metod i form pracy oraz prowadzenie szerokiej gamy zajęć pozalekcyjnych
    • Kształcenie umiejętności logicznego myślenia i wykorzystania wiedzy w praktyce
    • Wprowadzenie nowatorskich rozwiązań programowych i  innowacji
    • Stosowanie różnorodnych sposobów wspierania i motywowania uczniów (stosowanie OK)
    • Zwiększanie szans edukacyjnych uczniów będących w różnym wieku w jednej klasie poprzez indywidualizację procesu nauczania
    • Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów, podejmowanie działań przyczyniających się do poprawy wyników nauczania
    • Analizowanie różnymi metodami wyników sprawdzianu. Formułowanie i wdrażanie otrzymanych wniosków
    • Organizowanie i realizacja procesów edukacyjnych w oparciu o współpracę pomiędzy nauczycielami klas  0-3 i  4-6
    • Zapoznanie uczniów i rodziców z ważnymi dokumentami szkoły
    • Wdrażanie do samorządności poprzez działania samorządu uczniowskiego

Kalendarium

Listopad 2017
P W Ś C P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3