Zdalne nauczanie
Szanowni Rodzice!
Dołożymy wszelkich starań żeby wzajemnie się wspierać, żeby edukacja w tej nowej odsłonie żyła możliwa do zrealizowania dla waszych dzieci a naszych uczniów. Dzisiaj my dorośli, a przez nasze postawy i także nasze dzieci, dostajemy bardzo trudną i może najważniejszą być może lekcję w życiu. Zwłaszcza, że często prawo, decyzje władz, itp. Niewiele maja wspólnego z rzeczywistością. O nic się nie martwcie, wszystko da się nadrobić. Najważniejsze jest zdrowie psychiczne i fizyczne Wasze i Waszych dzieci oraz ich powiększona wiedza i umiejętności. Oceny czy egzaminy są w dzisiejszej sytuacji drugorzędne.
Dlatego :
- Będziemy w kontakcie przez dziennik elektroniczny, bądź inne kanały komunikacyjne (blogi, platformy, które już działają, epodreczniki.pl) o ile pozwolą na to warunki, w tym dostęp do komputera, sieci internetowej w Państwa domach. Wiemy że głównym problemem jest dostępność sprzętu oraz ramy czasowe.
- Budujemy platformę Google Classroom, która najpewniej ruszy w przyszłym tygodniu. Informacje o pracy w danym tygodniu znajdą się w zakładce na stronie szkoły. Jednocześnie tam, gdzie zostało to już ustalone będą odbywać się poprzez inne kanały (blogi, fora, grupy na fb, itp.). Informacja o zmianach w sposobie nauczania tez będzie umieszczana w tej zakładce.
- Zajęcia będą się odbywać zgodnie z ustalonym planem uwzględniającym równomierne obciążenie uczniów, zróżnicowanie zajęć i intensywność wysiłku umysłowego w ciągu dnia. Czas wykonania zadań jest ruchomy i każdy dostosowuje go do swoich możliwoci, ale przy systematyczności i stałych porach pracy łatwiej przyswaja się wiedzę i organizuje czas w domu (choćby dostęp do komputera).
- W celu poszerzenia wiedzy nauczyciele jako materiały uzupełniająceprzesyłają uczniom propozycje innych podręczników, treści, stron i aplikacji.
- Będziemy oceniać prace uczniów, ale dostosujemy to do nietypowych warunków i postaramy się, żeby nie dokładało to Państwu i uczniom niepotrzebnych napięć i niepokoju. Wiedza ucznia oraz postępy w nauce będą oceniane w myśl zasady: „nie oceniam – informuję, co wyszło, a co należy poprawić. Doceniam każde podjęte działanie. Dlatego ograniczymy ilość obowiązkowych zadań do realizacji nie zapominając również, o tych którzy chcą zrobić więcej. O sposobie oceniania poinformujemy po uruchomieniu platformy. Będziemy prowadzić lekcje ale mamy także gotowość na to, że będziemy rozmawiać z o tym, co jest teraz trudne, gdy pojawią się pytania, impulsy z ich strony lub Państwo wskażecie taka potrzebę.
- Potrzebujemy Waszego wsparcia i współdziałania,żeby wszystko co jest przed nami udało się wykonać jak najlepiej. Organizujcie uczniom warunki do pracy, ale pozwólcie, by pracowali samodzielnie nawet jeżeli to ma trwać dłużej niż z Waszą pomocą.
- Nauczanie indywidualne, rewalidacja realizowane jest zgodnie z wcześniejszym przydziałem w oparciu o materiały dla klasy, oraz w ustalone wcześniej dni, poprzez przesyłanie materiałów do pracy dostosowane do konkretnego ucznia. Nauczyciel podaje dzień i godzinę indywidualnego kontaktu – przesłania materiałów – z uczniem.
- W razie istotnej potrzeby konsultacje z poszczególnymi nauczycielami odbywają się drogą mailową w ustalonych z uczniami/rodzicami dniach i godzinach.
- Pedagog prowadzi działania służące wsparciu uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
Kontakt – strona internetowa szkoły: zakładka pedagog.
- Wychowawcy przedszkole przygotowują materiały dla dzieci – strona szkoły/ zakładka zerówki / email grupowy: sp47.szczecin@gmail.com
- Wychowawcy świetlicy przygotowują materiały dla dzieci – strona szkoły/ zakładka świetlica- dzieciaki w domu.
Postaramy się by nasza wspólna edukacyjna praca nie odbywała się pod presją czasu i chaosu..
WSZELKIE INFORMACJE BĘDĄ DOSTĘPNE NA STRONIE INTERNETOWEJ SZKOŁY W ZAKŁADCE
„ZDALNE NAUCZANIE” , W KOMUNIKATORZE ORAZ POPRZEZ KONTAKT MAILOWY Z NAUCZYCIELAMI.
IINFORMACJE MEDIALNE PROSZĘ TRAKTOWAĆ Z DYSTANSEM – ICH WIARYGODNOŚĆ CZĘSTO JEST NIEWIELKA
Dyrekcja SP 47